Powered By Blogger

duminică, 9 martie 2014

Un model pentru semenii lui. Povestea preotului din Sebes care are grija de 16 copii abandonati si de 150 de batrani singuri


Parintele Ghita din Sebes este un model pentru semenii lui: are grija de 16 copilasi in casa de tip familial pe care o pastoreste, dar si de peste 150 de batrani singuri. In plus, ca nu mai traiasca din donatii, a pus pe picioare o brutarie.
Banii din vanzarea painii si produselor de patiserie acopera o parte din cheltuielile pentru masa si educatia celor amarati.
"Misiunea mea pe lume este sa-i ajut pe cei sarmani'', o spune fara urma de ipocrizie tanarul preot.
Preotul, catre o angajata: "Domnisoara Delia, ce pregatim astazi?
Angajata: “Astazi pregatim cornuri glazurate, puisori cu dulceata, placinte cu varza, cartofi, ceapa, branza sarata, branza dulce.
Cele 600 de bunatati vor fi impartite intre clientii dispusi sa plateasca pentru ele si copiii sau batranii necajiti. Ideea de a deschide aceasta brutarie a fost a unui preot din Sebes care hraneste astfel foarte multe guri flamande.
Gheorghe Marin, preot: "Am vrut sa avem sursa noastra de venit sigur, in primul rand, si in al doilea rand un loc de munca pentru copiii pe care noi ii crestem. Ne ajuta sa acoperim undeva la 40% din cheltuielile totale ale asezamantului."
Din cuptoarele acestei fabricute ies zilnic peste 200 de paini, dar si numeroase specialitati de patiserie care se vand la magazinul din oras.
"Asa am gandit la inceput, sa avem paine pentru fiecare, si apoi am inceput sa si vindem paine”, spune preotul.

"Sa stiti ca sunt foarte bune si sunt ieftine”, spune o clienta.
Preotul de 36 de ani s-a gandit si la copiii centrului, care vor avea viitorul asigurat o data ce vor termina scoala, pentru ca se vor putea angaja la brutarie. Este si cazul lui Andrei, care are 18 ani si de 7 ani ii spune “tata” parintelui.

Andrei Albu, unul dintre coopiii de la centru: "Am stat pe langa oamenii din casa m-am uitat la ei, am invatat si eu sa fac ce fac si ei.
Baiatul spune ca, dupa ce termina scoala, se gandeste sa se angajeze aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu