Powered By Blogger

sâmbătă, 29 septembrie 2012

Rugaciunea de Vineri



                                 
      Doamne Iisuse Hristoase, Mantuitorul cel dulce al sufletului meu, in aceasta zi a rastignirii Tale, in care pe Cruce ai patimit si ai luat moarte pentru pacatele noastre, ma marturisesc inaintea Ta, cum ca eu sunt cel ce Te-am rastignit cu pacatele mele cele multe.
   Ma rog insa bunatatii Tale celei nespuse, invredniceste-ma cu darul Tau, Doamne, ca si eu sa pot rabda patimi pentru credinta, speranta si iubirea ce le am catre Tine, precum Tu, Cel indurerat, ai rabdat pentru mantuirea mea.
    Intareste-ma, o, Doamne, ca de astazi inainte sa port Crucea Ta cu bucurie si cu mare cainta, si sa urasc cugetele si vointele mele cele rele.
    Sadeste in inima mea intristare de moartea Ta, pe care sa o simt precum au simtit-o iubita Ta Maica, ucenicii Tai si femeile purtatoare de mir, ce stateau langa Crucea Ta.
    Lumineaza-mi simtirile cele sufletesti, ca sa se miste si sa priceapa moartea Ta, precum ai facut de Te-au cunoscut fapturile cele neinsufletite cand s-au miscat la Rastignirea Ta, si, mai vartos, cum Te-a cunoscut talharul cel credincios si, pocait, Ti s-a plecat, de l-ai primit in rai. Da-mi, Doamne, si mie, talharului celui rau darul Tau, precum atunci l-ai dat aceluia, si-mi iarta pacatele pentru Sfintele Tale Patimi si cu buna intoarcere si cainta ma aseaza impreuna cu el in rai, ca un Dumnezeu si Ziditor ce-mi esti.
     Ma inchin Crucii Tale, Hristoase, si pentru iubirea Ta catre noi, zic catre dansa:
    Bucura-te, Sfanta Cruce a lui Hristos, pe care ridicat si pironit fiind Domnul, a mantuit lumea;
     Bucura-te, pom binecuvantat, pentru ca tu ai tinut Rodul vietii, Care ne-a mantuit de moartea pacatului;
     Bucura-te, toiagul cel tare, care ai sfaramat usile iadului;
     Bucura-te, cheia imparateasca, care ai deschis usa raiului.
     O, Hristoase al meu rastignit, cate ai patimit pentru noi ! Cate rani, cate scuipari, cate batjocuri si cate ocari ai rabdat pentru pacatele noastre si pentru ca sa ne mai dai inca si pilda de adevarata rabdare in suferintele si necazurile vietii acesteia !
     Si fiindca acestea ni le trimite Dumnezeu pentru pacatele noastre, ca sa ne indreptam si sa ne apropiem de El, si asa numai spre folosul nostru ne pedepseste in aceasta viata, de aceea, rogu-ma Tie, Stapane, ca la necazurile, ispitele si durerile cate ar veni asupra mea, sa-mi inmultesti impreuna si rabdarea, puterea si multumirea, caci cunosc ca neputincios sunt de nu ma vei intari, orb, de nu ma vei lumina, legat, de nu ma vei dezlega, fricos, de nu ma vei face indraznet, pierdut, de nu ma vei cauta, sclav, de nu ma vei rascumpara cu bogata si Dumnezeiasca Ta putere si cu darul Sfintei Tale Cruci, careia ma inchin si pe care o maresc, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

                                 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu