Powered By Blogger

miercuri, 24 septembrie 2014

Sa nu judecam semenii

Parintele pustnic Filaret din Karulia a fost dus la Salonic pentru a aparea in instanta, fiind acuzat pe nedrept de furtul unei carti vechi, care de fapt fusese furata de un turist. Nu avea nici un ban pentru a plati amenda.

- Parinte, ori platesti amenda, ori mergi la inchisoare, i-a spus judecatorul.

- Prefer sa merg la inchisoare. Nu am nici un ban. Si, pe langa asta, imi voi aminti de inchisoarea vesnica, a raspuns parintele.

Cand, intr-un final, cineva dintre credinciosi i-a platit amenda, el a spus:

- Am fost eliberat din inchisoarea pamanteasca. Ma intreb daca voi fi lasat liber din cea vesnica?

Cineva l-a intrebat:

- Cum a fost, parinte, la Salonic? Cum au fost oamenii acolo?

El nu mai mersese la Salonic de 50 de ani si i-a raspuns:

- Ce pot sa va spun, parinti? Se grabeau cu totii dupa mantuire. Eu am fost singurul nepasator si lenes.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu